lördag 16 oktober 2010

Svisch Svosch


Igår kväll var jag sugen på att påbörja ett nytt projekt. Ponchon är så gott som färdig, ska bara sy dit knappar och knäppanordning. Har flätat en snodd av garnet jag stickat med, tänkte mig en enkel åtta som fäster ihop kragen. Ja, bilder kommer framöver så ni får se.
Ponchon är av Marks & Kattens Eco ull och kragen ovan är av samma men i flammigt eller säger man melerat garn? Tänkte att det var perfekt att testa lite av de uppläggningar och avmaskningar jag lärde mig på kursen förra helgen. Så jag startade helt enkelt med en cable cast on och avmaskade med en I-cord. Såå kul! Enkelt men lite mer arbetat och snyggare effekt. Å snabbt gick det, I like!


Last night, I was eager to start a new project. The poncho is as good as finished, I will just sew bottons on the collar. Yes, pictures will come so you can see. The poncho is by Marks & Kattens Eco wool and the cowl above is of the same but in another color. I thought it was perfect to try some of the cast on and bind off I learned on the course last weekend. So I started simply with a cable cast on and a bind off with an I-cord. Sooo fun! Easy and looks a bit more worked, nice effects. And it was quickly done, I like!

4 kommentarer:

Anna sa...

hej gött med värme, snyggt! min mössa är upprepad. ha det gott!

Maria sa...

Så härlig den ser ut! Värmer skönt i höstkylan.
Ha en fin helg!
Maria

Tina sa...

Jag gillar färgen på din cowl. Avmaskning med I-cord är en favorit. Det blir så snyggt!

Anita Tørmoen sa...

Den ble skikkelig fin - det må være gøy å lære slike teknikker.