måndag 25 oktober 2010

Strikk på Norsk

Den här mössan hittade jag hos Madam Kruz när jag var på stickcafé hos dem förra veckan. Syns kanske lite dåligt men det är en rundad kulle på huvudet. Tänkte att jag skulle välja någon kul färg men till sist blev det naturvitt i alla fall. Beskrivningen är på Norska så nu får jag lära mig lite Norsk ;)
Innan jag kommer igång får jag besöka Tummelisa och köpa lite stickor, har inte alla storlekar hemma.

I found this hat at Madame Kruz when I was at the knitting cafe last week. The photo is perhaps a bit indistinct but it is a rounded top on the hat. Just thought I would choose a fun color but eventually it became off-white in all cases. The description is in Norwegian so now I get to learn some Norwegian ;)
Before I get started, I get to visit Tummelisa and buy some knitting needles, did not have all sizes at home.

6 kommentarer:

Maria sa...

Tjusig mössa! Om du får problem med norskan kan jag tipsa dig om ordlistan på Drops hemsida. Lycka till!
Maria

Anita Tørmoen sa...

Den luen ser flott ut.Det går sikkert greit å forstå den norske ooppskriften, hvis ikke, så si ifra.

Bland nystan o papper sa...

Tack U-B tror inte heller det ska bli något problem, men i så fall hör jag av mig :)
eller som Maria skriver att kolla Drops ordlista. De har många bra stickbeskrivningar på videosnuttar och så finns ju youtube. Det är så bra med internet, där finns allt att hitta!

Anna sa...

hej fin mössa, får man se den live på onsdag? moodys?

Bland nystan o papper sa...

Nej tyvärr så jobbar jag å onsdag :(

Rosenvante sa...

Vilken härlig modell.
Jag letade rundstickor nr 9 igår, kollade i affären idag o de hade inga rundstickor alls. Så jag stickar på vanliga stickor och det är trångt på nålen vill jag lova.