söndag 17 oktober 2010

Exklusivt


Oooh, jag har fått exklusivt te. Jag och M var ute och åt med H igår, hon bor tillfälligt i Taipei i Taiwan. H överraskade oss med te, ett te man bör dricka med andakt. Det är handplockat och kan återanvändas flera gånger. Som du ser ovan så är teet som små små kulor, sedan när man låter det dra vecklas bladen ut. Teerna är vacumförpackade och de jag fick är båda Oolongteer, ett mellanting mellan svarta och gröna teer. Oolong betyder Svart drake, jag har inte smakat på det ännu men jag ska ta mig tiden till det idag, inget jag ska hasta med, utan som skrivet, drickas med andakt. Tack snälla H!

Oooh, I've got exclusive tea. I and M met H over a dinner at a restaurant yesterday, she is temporarily living in Taipei, Taiwan. H surprised us with tea, a tea you should drink with devotion. It is handpicked and can be reused several times. As shown above, the tea is like small small balls. They are vacuum-packed and the ones I got are two Oolong teas, a cross between black and green teas. Oolong means Black dragon, I have not tasted it yet but I'll make time to it today, nothing I'm going to hurry with, as written, drink with devotion. Thank´s H!





















Nu har väggen blivit så där röd och fin, det tog några veckor och visst är det fint!

Now the wall has become red and lovely, it took a few weeks, isn´t beautiful!

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Spännande. Men inte tänker jag på te när jag ser bilden, men jag är ju ingen te-drickare heller. För mig är te i påsar och det har jag ju förstått att så är det inte längre. Hoppas du gillade det.

Efwa - Medea sa...

Vad spännande det ser ut! Hoppas att det gott också.
Vacker höstvägg.