söndag 10 oktober 2010

Avslutningar














Det ni ser på bilderna ovan är sommarsäsongens avslutning på Liseberg. Trots att jag bott här sedan 1986, hm 24 år, har jag aldrig tidigare varit på den. Jag har missat nåt! Inte det att de säljer ut godis och annat med 50% rabatt utan Göta Lejons parad och musik som är så medryckande att man måste jazza med. Stå still går inte. Sen var det avslutande fyrverkeriet så himla läckert. Man kan inte låta bli att ropa WOW eller ÅÅÅÅÅH! Det lär bli fler gånger jag besöker det eventet.
Andra avslutningar jag pysslat med idag var på stickteknikskurs med Visa Lisa. Efter de 5 timmarna var jag fullproppad i huvudet av gammalt och nytt. Kul! Ger inspiration och funderingar på hur man kunde gjort istället på senaste projektet...


What you see in the pictures above is the summer season closing at Liseberg. Although I have lived here since 1986, um 24 years, I have never been on it. I have missed something! Not that they sell out candy and other items with 50% discount but Göta Lejon's parade and the music is so catchy that you have to dance a little. Stand still I can not. Then it was the fireworks, so beautiful. One can not help but cry WOW or Aaaaah! There will be more times I visit the event.

I was at a knitting technique course with Visa Lisa today. After five hours I was crammed in my head of old and new techniques. Fun! Gives me inspiration and ideas on how I could have done instead on the latest project ...

1 kommentar:

Emelie sa...

Jag var också på plats! Fyrverkerierna var verkligen helt fantastiska i år, speciellt med livemusiken i bakgrunden.