onsdag 13 oktober 2010

Alltid lika trevligt

Stickat, fikat, tittat på andras stickprojekt, skrattat och pratat. Ikväll var jag iväg på stickcaféet på Moodys. Vi var inte så många idag, 8 st, men det var lika mysigt som vanligt.
Jag hade bl.a. tagit med mig min poncho för att sticka de sista varven. Fick lite smakråd om hur jag skulle göra med kragen. Det är det fina med dessa träffar. Tips och idéer från de andra och sedan är det bara att bestämma sig :)
Även om jag är lite trött i huvudet efter jobbet så är det en skön stund. Värdefull njutning!


Knit, tea and sandwich, look at the others' knitting projects, laugh and talk. Tonight, I was on knitting café on Moodys. We were just 8 persons today but it was as nice as usual.
I had brought my poncho to knit the final rows. Got some advice on how I would do with the collar. That's the beauty of these evenings. Tips and ideas from the others and then you only need to decide what to do :)
Even if I´m a bit tired in the head after work, it's nice hours. Valuable enjoyment!

5 kommentarer:

Tina sa...

Det låter mysigt... nu blir jag lite avundsjuk. Kunde inte komma igår, men nästa gång.

Anita Tørmoen sa...

Helt enig - slike strikkekafeér er så inspirerende.

Bland nystan o papper sa...

Jag undrade var du var Tina. Ses säkert nästa gång.

Anna sa...

Hade också velat vara med!!!!

Bland nystan o papper sa...

Hoppas att du kan nästa gång Anna.