torsdag 17 juni 2010

Buckligt garn


Nej, det är inte rosa garn, jag är ingen rosa person, men kameran fixar inte färgåtergivningen ordentligt. Gillar den egentliga färgen, och modellen! Lättstickat än så länge, bra stickcaféstickning. Garnet stretar dock emot lite, dels pga av dess bucklighet men säkerligen materialet, akrylen gör nog sitt till. Så är det bomull och lin i. Jag är inte så förtjust i akryldelen men gillar garnet alldeles för mycket för att låta så mycket ligga utan att användas upp.

Nu har jag bitit i det sura äpplet och repat upp det som blev fult på den gröna koftan för att sticka om. Där jag ökade maskor på ena slaget blev väldigt fult. Jag får även sticka styckena längre. Mosstickning i detta mjuka alpackagarn är lite lurigt att mäta, dragspelseffekt, olika mått varje gång... Gjorde bakstycket för kort, lite i ivern att bli färdig, straffar sig nu, det är bara några cm men det är retligt ändå. Ärmarna är färdiga, sedan bara att sy ihop axlarna och sticka på kragen och sy dit ärmarna. Snart så!

Annis ligger också och väntar på uppmärksamhet.

Go kväll

Inga kommentarer: