söndag 13 juni 2010

Maud är klar!



Maud får representera veckans bild. Målet har just varit att få färdigt den denna veckan. Var ju så nära så det kändes angeläget. Äntligen färdig! Tycker mer om den än vad jag känt längs stickresan. Linnegarnet dammar dock lite mycket. Det har killat i näsa och ansikte när jag stickat. Efter jag tvättat den blev det lite bättre men har jag något mörkt på mig så riskerar det att bli lite dammigt också. Men det avtar säkert med tiden.
Om du vill kika på fler bilder av sjalen så kan du se dem på Ravelry , där heter jag Catbook.

Med hopp om en solig söndag!

6 kommentarer:

Maria sa...

Oj, vilken fin sjal! Den ser verkligen avancerad ut. Jag blir imponerad av så fina grejer!
Varför heter den Maud?
Ha en skön dag!
Maria

Anna sa...

Så fin den blev!

Anonym sa...

Den (eller är det hon?) blev verkligen fin! Hoppas att den slutar damma, det är så irriterande när ens kläder smutsar ned varandra.

//Karin

Bland nystan o papper sa...

Tack, jo den blev riktigt bra! Maria, mönstret heter Maud. Anna, jag ser att jag kunde stickat tajtare visa sekvenser för att få ihop mönstret mer just där = snyggare. Alltid lär man sig nåt!
Jo, Karin jag hoppas att hon ;) slutar damma.

Susilull sa...

Så fin! Fin modell, alla sjalar måste ju inte vara trekantiga ;-)

Beda sa...

Den blev jättefin! Hoppas dammet lägger sig så du kan använda den riktigt mycket. Fina bilder från i lördags! Kram, Beda