onsdag 14 december 2011

Vinkevink


Inte stickat sedan i helgen. Är lite trött nu, inte konstigt med det envisa regnet, blåsten, mörkret som redan kommer vid 15.30-tiden och alla tentor. Nu har vi bara en stor tentadag kvar, på måndag. Då ska vi klara av anatomi, sjukdomslära och latinglosor. Så nu kommer ett gäng dagar med, prio plugg.

Jobbade extra i söndags igen. Fick en försmak av nästa veckas julhets, från insidan i butik. Är varje år enligt min smak lite väl hysterisk (har nog aldrig riktigt förstått det där, har provat att handla sista veckan EN gång) ... Folk hetsar, kommer knappt fram i trängseln, står i långa köer och svettas med ytterkläderna på, sliter sitt hår och jagar hysteriskt efter julklappar. Julen är nog för många lite för mycket koncentrerad på prylar.

Idag på eftermiddagen var vi på studiebesök på ett sjukhus här i stan. Dels för att träffa läkarsekreterare/sekreterare på avdelning och även få kika på ett arkiv där de kämpar med stora pappershögar varje dag. Det är vårt tredje besök hos sekreterare och lika givande varje gång. Känns absolut att jag valt rätt, att sadla om, igen! Som det känns nu i detta stadie på utbildningen är jag lockad av sjukhusjobben, att jobba på vårdcentral känns inte lika frestande. Fördelen med utbildningen är möjligheten att få prova på båda ställen under våra praktikperioder. Rejält tilltagna, 8 veckor till våren, 8 veckor nästa höst/vinter och så slutar vi vårterminen därpå med 9 veckor.

Nix pix, dags att greppa anatomiboken!

4 kommentarer:

4U2 sa...

Vad skönt att du är glad över ditt val, det är aldrig försent sägs det men jag har sadlat om två ggr och ekonomin och hälsan tillåter inte fler (om det inte blir en betald kurs av AF ... ).
Lycka till med din tenta!

Rosenvante sa...

Jag är faktiskt avis på att du gör det här, men samtidigt inte, kanske för att jag blivit lite lat med åren och de är ganska många nu också om man får säga det. Men det hade varit kul att få prova nått nytt nu. Lycka till med tentan.

Rosenvante sa...

Tack snällaste du, alltså det är sådant här man blir så himla glad för. Jag har gått och satt på mig mössan och sagt gång på gång, att jisses hon skickade mössan och visst är den fin. Jag är så tacksam och glad för att du gjorde det. Tack för de andra grejerna också såklart, men jag är ännu så lyrisk över att du gav mig mössan.
Stor kram

Hedvig sa...

Just klar med mina tentor för terminen, så jag förstår känslan... heja, heja!