torsdag 29 december 2011

Storm och regn

Det verkar knappt existera något annat väder just nu. Jo jo, får minnas och glädjas över de soliga dagar vi haft, två eller tre var det nog i veckan som gick. Men nu är det åter klass två varning på blåsten, puh. Så det blir ingen utflykt idag.



Fick tummen ur på juldagen och stickade den sista tummen på mina lovikkavantar. Är nu tvättade och lite ruggade. Vantarna är lite stora så jag ger nog bort dem till någon med större händer. Ska nog sticka ett par som passar mig, det går ju fort.



Ta det lugnt där ute i stormen!
:)

7 kommentarer:

Cecilia sa...

Aha, det där var ju en smart medelväg; kryss i samma färg som vanten är stickad! DET ska jag göra på mina vita. Det ser liksom lite tomt ut utan något men jag gillar det helvita, så det här är ju lösningen!

lotta söder om landsvägen sa...

Härlig färg ser varma o goa ut
Man känner doften av en kopp varm choklad och en limpsmörgås med
korv. Sånt som jag fick på 60-talet
då det var vinter i december

by Caloweena sa...

Superfina lovikavantar! Roligt med ett par i färg! ser varma och sköna ut!

by Caloweena sa...

vilka fina lovikka vantar! Roligt med lite färg! Ser varma och sköna ut!

Christina sa...

Härlig röd färg! / Christina

Pysselfarmor sa...

fin färg och de ser sköna ut!

Maritas Maskor sa...

Jättesnyggt med broderiet i samma färg!!