fredag 30 december 2011

Tänk vad man hinner

när man är ledig!


Rassel sa det och så var den andra värmaren också färdig. Men flerfärgsstickning får jag öva på, har inte hittat knepet än för att få flyt i sticket. Är det lättare om man har grövre garn tro?


Mötte grannen i svalen nu när jag kom hem, frågade om han ville prova mina stora lovikkavantar. De passade så nu är de överlämnade till någon som förhoppningsvis använder dem. Lite nyfiken på vad han tyckte om den röda färgen, det framgick inte :)

Kanske ska tillägga för er som inte bor i Göteborg att en svale är trappuppgång/farstu :)
Ett bland många lustiga dialektala ord jag lärt mig under åren jag bott här.

Hm, jag kanske ska berätta om språkproblemen jag hade när jag flyttade hit för 25 års sedan.
Det är ganska intressant vad mycket språket kan skilja på knappt 25 mil.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Nä, det är lika besvärligt varesig garnet är sytråd eller lovikkagarn... :-(
Men jag tycker du har fått till det bra, jättefina är de!

Rosenvante sa...

Jag tycker allt det är enklare om det inte är för tjockt garn, men det är väl för att jag oftast stickar på stickor nr 3 och har vanan inne på det. Men övning ger färdighet ska du veta. :)Snart sitter det som en smäck och du tänker inte ens på hur du gör.
Önskar dig ett fint avslut på 2011 och Gott Nytt År!

Anonym sa...

I love how these turned out! I started a pair (inspired by you, of course), but my gauge was too tight, and I have to rip them back. Maybe I'll get back to them this afternoon.

I hope you had a lovely Christmas!