torsdag 21 oktober 2010

Oktobervantar













Så tacksamt det är att sticka i tjocka garner. Svisch så är det färdigt! En väldigt enkel modell hjälper förstås till med svischet.
Jag vill också sticka vantar med mönster, ska jag börja på dem eller på sjalen av mitt fina Filigrangarn? Ikväll åker jag till Madam Kruz på stickcafé, Filigran får nog följa med dit.

Är lite sur på min kamera, jag tycks inte få någon ordentlig skärpa i bilderna längre. Vet inte om det kommit in damm i linsen som stör fokus. Frågan är om det går att ta bort på en så här enkel kamera, köpa ny är jag inte så sugen på. Hm, får väl ta med den till en kameraaffär, någon dag.


It goes fast to knit with thick yarns. Whoosh, it's finished! A very simple model helps of course.
I also want to knit mittens with pattern, should I start on them or a shawl of my fine Filigran yarn? Tonight I am going to Madam Kruz on knitting cafe, I think I´ll take my Filigran with me.

I´m a bit annoyed at my camera, I do not seem to get any sharpness of the photos anymore. Maybe it is dust in the lens that interferes with focus. The question is whether it can be removed from a simple camera like this, I am not so keen on buying a new one. I guess I have to bring it to a camera shop, some day.

5 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Kjempeflotte votter:) Helt enig at det er godt og strikke med slikt tykt garn.

Bland nystan o papper sa...

Tack U-B :)

Rosenvante sa...

De ser så härligt varma o sköna ut.

Tina sa...

Oktobervantar låter som en bra idé. Igår hade vi snö här! Vantarna ser gosiga och sköna ut. :)

Bland nystan o papper sa...

Tack alla, de har åkt en sväng i tvättmaskinen för bättre passform :)