lördag 30 oktober 2010

Nu har jag gjort det!


Det jag sa att jag inte skulle göra, ha för många stickprojekt på gång samtidigt. I höstas när jag började sticka igen sa jag att jag BARA skulle sticka en sak i taget. HA HA! :D Berättade det på stickcafé och gav omgivningen möjlighet att skratta. I stickkretsar finns något som heter Startitis (för den oinvigde - svårt att slutföra). För mig handlar det nog snarare om att jag har så många idéer och vill så mycket.
Sedan insåg jag att 3 projekt var ganska lagom, något lätt till stickcaféerna, något mer avancerat som kräver koncentration och något litet/stort.
Jag ska på torpstickningen hos Visalisa imorgon och tänkte starta upp den där halsvärmaren jag ville göra för ett tag sedan. Inhandlat stickor till mössan men beslutade mig för att börja med värmaren, insåg att 40cm kablarna är upptagna! Det är helt enkelt bara att sätta sig och sticka färdigt det som sitter på dem först!


Now I've done it! What I said I would not do, have too many knitting projects at the same time. Last fall when I started knitting again, I said that I would just knit one thing at a time. HA HA! : D Told them on the knitting cafe and gave them the opportunity to laugh. Among knitters is something called Startitis (for the uninitiated - difficult to complete). For me it's probably that I have too many ideas.
Then I realized that three projects were quite moderate, somewhat easy to knitting cafes, something more advanced that require concentration and something small/large.
I'm going to Cottage knitting at Visalisa tomorrow and thought to start up that neckwarmer I wanted to do a while ago. I have bought needles for the hat but decided to start with the neckwarmer, realized then the 40cm cables are busy! Ok, I have to finish these object first!

7 kommentarer:

mary-ann sa...

men nu förstår jag så absoluuuut inte va du skriver för nåt...*visslar o tittar mot molnen* :DD

Maria sa...

Känner igen mig så väl! Men det är en tjusning att ha igång mycket. Man tar tag i det som man känner för just precis här och nu, imorgon är det något annat. Huvudsaken är att man njuter! du verkar ha mycket spännande på gång!

Maria sa...

Det är väl i det närmaste omöjligt att ha bara ett projekt på gång! Fast det är ju ett bra "styrmedel" att den tilltänkta stickan är upptagen....
Lycka till med halsvärmaren!
Maria

Bland nystan o papper sa...

:D
Japp stickningen är en viktigt njutning för mig i livet. Men jag har lite bråttom att bli färdig också, vill ju använda dem. :)

Anita Tørmoen sa...

Det er mye mer praktisk å ha flere arbeider samtidig, som du skriver, noen enkle, andre mer kompliserte som krever mer konsentrasjon. Lykke til på strikketreffet.

Anonym sa...

Mitt problem med mina 3-4 projekt är att jag får mycket mer dåligt samvete (eller vad man ska kalla det) när jag inte har tid att sticka, än om jag bara har ett igång. Men jag håller med om att det är trevligt med olika typer av projekt för olika tillfällen.

//Karin

Bland nystan o papper sa...

Inte ska du ha "dåligt samvete", stickning ska vara njutning. Ibland stickar inte jag heller, har inte lust då, även om det är sällan. Det ska ju vara kul! :)