lördag 9 oktober 2010

Knottrigt

Nästan färdigt! :)
Tycker nog att man egentligen borde kunnat sticka detta i ett stycke, men nu är det två. Enligt mönstret ska man sticka på en krage som en tub men jag kommer att sticka den så jag kan knäppa den i sidan. Känns mer praktiskt så, om man gjort sig fin i håret och inte vill paja frisyren ;)
Undrar hur det känns mot ryggen när man lutar sig mot ett ryggstöd, knottrigt?


Almost finished! :)
I think that you should be able to knit this in one piece, but now it's two. According to the pattern I should knit a collar like a tube but I will knit it so I can button it on the side. Feels more practically, just in case I don´t want to ruin my hairstyle ;)
I wonder how it feels against my back when leaning against the back of a chair, knobbed?

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det är ett fint mönster. Tycker det ser ut precis som det jag gjort på barnfiltarna från ett Drops-mönster

Maria sa...

Vilket fint mönster! Smart att göra kragen efter ditt eget tycke. Hoppas att du inte blir alltför "knottrig" på ryggen. Skämt åsido, så är det nog inte så stor risk.
Njut av helgen!
Maria

sinneskatten sa...

Ett riktigt fint flätmönster, får mig att vilja göra det på mitt nästa projekt.