måndag 18 oktober 2010

När jag ändå håller på

Hade mer garn än jag först trodde av det jag använde till kragen. Jag har tänkt sticka vantar och igår kväll påbörjade jag ett par av kraggarnet. Har inte hittat något bra mönster så jag kombinerar två stycken så får jag se om jag får ihop det. Nu ser det inte ut mycket för världen. Började med mosstickning vid handleden och en liten "midja" så den blir snävare över handleden. Kunde nog ha minskat något mer men nu testar jag så får jag se vad det blir.

Har använt min supersnygga poncho och är såååå nöjd, kombinerar med min nya krage också och det blir så bra, gött!  :)


I had more yarn of the one I used for the cowl. I have thought about knit mittens and yesterday I started to knit with this yarn. Have not found a good pattern so I combine two, hope I will get it together. Started with moss stitch at the wrist and a small "waist" so the mitten gets a little narrower over the wrist. Could probably have decreased some more but now I´ll knit on, see what happens.

I have used my gorgeous poncho and I am sooo happy, combining with my new cowl too and it is so good! :)

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jisses du får ju ett helt kit.
Förstår att det är gott att ha det på nu, för det blåser väl vid er som vid oss.

Maria sa...

Så härligt att få ut så mycket av garnet. Nu kan du hålla dig varm!
Maria