söndag 24 oktober 2010

Nu då!


Efter mycket velande med mönster har jag äntligen börjat sticka med mitt fina Filigran garn. Eftersom det är ett melerat garn vill jag inte ha något mönstrigt mönster, då försvinner det bland färgerna. Tänkte egentligen sticka en halskrage, ja det inlägget finns längre ner... Men jag tror garnet är för tunt för att det ska bli bra. Så nu gör jag en tub istället, blir det alldeles för sladdrigt kan jag sticka den långt, så kan den vikas dubbelt. Har också haft funderingar på en liten trekantssjal eller en rektangulär halsduk.
Jag stickar 3 räta och två aviga i resår, stickor 4. Efter att jag stickat i Eco ull med stickor 5-6 känns det ganska drygt nu... Men det går det med :) Har mössplaner och andra vantplaner på G.


After much shilly-shallying with the patterns I have finally begun to knit with my beautiful Filigran yarn. Because it is mixed colors in the yarn, I don´t want to have any patterned pattern, it disappears among the colors. I wanted to knit a collar, yes that post is further down ... But I think the yarn is too fine for it to be ok. So now I knit a tube instead, will it be too flimsy, I can knit it longer, so it can be folded in half. I have also had thoughts on a small triangular shawl or a rectangular scarf.
For this tube K3 and P2 in rib, needle US 6. After knitting in Eco wool with needles US 8-10 this feels pretty slow ... But that goes also :) And I have hat and mittens plans on my mind.

4 kommentarer:

mary-ann sa...

funderar oxå på att lägga upp till en tub sen när jag är klar med det jag håller på med :)

Rosenvante sa...

Härlig färg, den blir säkert jättefin.

Anita Tørmoen sa...

Jeg tror også den blir fin slik du gjør nå:) Flott garn.

Maria sa...

Det ser härligt ut. Blir säkert skönt att ha i höst-och vinterkylan.
Maria