tisdag 2 oktober 2012

Det där med färgåtergivning

Nystat upp det nyfyndade garnet.
Så mjuk och gosigt det var att sticka i garnet jag fyndade på Syfestivalen. Ett par vantar påbörjades igår, stickar lite på måfå, följer inget speciellt mönster. Garnet är melerat så något mönster typ flätor eller annat känns ändå inte aktuellt, det försvinner bara. Har en känsla av att vilja sticka färdigt fort just nu, varför vet jag inte. Ska sansa mig och sticka vantar med tumkil, för första gången. För så himla bråttom behöver jag ju faktiskt inte ha.
Nej så blått är inte garnet, mer mossgrönt och varmt lila (om det nu finns nåt som heter så...).
Jodå, badrummet är färdigt, sååå skönt! :D Nästan svårt att slita mig från det, bästa rummet just nu. Aktar jag mig inte kommer jag att se ut som ett russin ;)
Har lite kvar att städa upp i hemmet innan det känns helt fräscht igen. Bilder på badrummet kommer snart ;)

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: