onsdag 3 oktober 2012

Nöjd med dagens bestyr

Tittut!
Fått gjort mycket idag på eftermiddagen. Ringt ett mycket trevligt samtal till någon jag inte känner i ett "affärsärende", fått påringning på dörrren av hantverkare som gått fel men fick utbytt några meningar om sånt jag ändå tänkt ringa om, trevligt :) fixat och städat.
Skönt, nu är hemmet äntligen ordentligt städat! Bort med byggdammet!

Min egentillverkade skylt får fortfarande hänga med :)
Välkommen in!
Så gott det är med dusch! Det kändes faktiskt märkligt att stå där och duscha första gången "hmm det blir ju blött på golvet ju". Det var badkar innan, ett litet ett. Jag badar extremt sällan så jag ville inte ha ett nytt.
Färgerna på kaklet är varmt grå, en knepig färg att matcha textil till. Jag vurmar för varmt gult och rött vanligtvis men de funkar väl sådär nu. Rött går nog, i rätt nyans. Lila funkar, jag vill ha glada färger. Turkos är nog inte så dumt det heller. Får försöka skaffa lite nytt (ok draperiet är faktiskt nytt) och fint, blir glad av stjärnorna på draperiet även om de är grå. Hade varit perfekt med turkosa. Har du andra färgtips så kom gärna med förslag :)

Klart man måste pimpa lite nu när det är nytt.
Nu är det bara lite smågrejor kvar för hantverkarna att åtgärda. Så får de byta ut toalocket också för de var så duktiga att repa det rejält sista dagarna...
Ska bli himla gott att få fläkt i köket också, helt fantastiskt (på tiden minst sagt) underbart. Nån åtgärd blir det med fönsterventilerna också och jag hoppas verkligen att det blir till det bättre, så man kan styra luftflödet själv också. Är ganska skönt att kunna stänga när det susar in iskallt.

Så här såg mitt slitna badrum ut innan, burr!!

Go kväll!

2 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Det måste vara en sådan befrielse när det ÄNTLIGEN är klart. Och finfint blev det ju också.

Susilull sa...

Så snyggt och fräscht!
Måste va en härlig känsla varje gång du kliver in!
Vi byggde ett nytt badrum på vår övervåning (det fanns inget förut) för över 5 år sen. Men med allt slit vi hade och hur bra det sen blev, så känner jag mig fortfarande stolt över vårt "nya" badrum :-)

Ha det gott!