fredag 26 oktober 2012

Kryper


Nästa ufo (unfinished object) jag blev sugen på att göra färdigt är den här sjalen.

Innan jag börjar sticka spetskanten ska jag har nått upp i 297 maskor, än så länge har jag kommit till 221 maskor. Några ökningar kvar alltså, men varje rand innehåller totalt 6 ökningar, så det är 12 ½ ränder till :) Det kryper sakteliga fram, rand för rand.
Har inte bestämt om kanten ska vara i korallrött eller vitt, men om man tittar på storleken på det vita garnet så kanske det är smartare med korallrött. Ska bli spännande att se om det vita överhuvudtaget räcker.

I dag har jag haft en krypande känsla i kroppen, tycker inte om den. Hade helst stannat i soffan med stickningen men hade ett möte inbokat som jag var tvungen att gå på. Efter mötet var tanken att jag skulle gå och träna, men min kropp ville inte (egentligen är det väl en lögn, det är väl huvudet som inte vill...). Jag lurade med mig till träningslokalen, men väl där bokade jag av passet. Känsla - lättnad. Istället handlade jag de här godsakerna på väg hem till stickningen och soffan. Nu går jag här och suktar, men nix, jag ska faktiskt käka kvällsmat först :)
Det goda får jag spara till efter, framför tv:n, i soffan. 


Önskar go fredagskväll till er!

1 kommentar:

Otaliga projekt sa...

Den sjalen ser så fin ut. Jag är lite sugen på att göra en sådan, men spetskanten avskräcker mig lite...