lördag 29 september 2012

Utflyktsmålet ...

... igår var Syfestivalen i Borås.


Naturligtvis var jag där för att kika på garner.

Det var roligt att träffa på lite kända ansikten, gamla och nya arbetskollegor, bloggare och stickcafébesökare.
Finfina garner.

Vackert broderi.


Jag puttrade iväg till Borås i min lilla bil på gamla Boråsvägen. Slingrig och rar väg med sjöar och höstfärgad skog. Det var soligt och fint väder igår, sådär skönt höstväder. Jag tycker om färgskiftningarna som är på gång i träden.

Utflykten var en rolig grej men även för att få lite träning i min bilkörning. För drygt ett år sedan blev jag påkörd av en lastbil och har sedan dess lite problem att köra, på motorväg just. Tror obehagskänslan hänger ihop med hastigheten och stressen från omgivande trafik. Allt sitter i huvudet, rent logiskt vet jag ju att olyckor så klart kan hända på småvägar också. Tycker det är jobbigt när folk gör snäva omkörningar eller trycker upp sig i rumpan på min bil, marginaler är ju skönt att ha. Lastbilar och bussar är läskiga...
Upplevelsen på mindre vägar är behagligare och det är vad jag strävar efter nu. Jag har kommit till den fasen att jag är glad att jag överhuvudtaget KÖR bil.

Först efter olyckan tyckte jag att allt skulle vara som vanligt och hade svårt att acceptera att det inte funkade. Jag hatade t.o.m. bilreklam ett tag. Sen har det gått upp och ner och jag tränar pö om pö. Ibland blir det skit och ibland gör jag framsteg. Nu när jag pluggar har jag inte anledning att köra dagligen. Skönt är ändå att jag har ett mer avslappnat förhållande till körningen nu och framstegen får komma när de gör det.

Fyndade såklart!
Ett garn jag tittat på tidigare och nu låg de där till ett bra pris. Ska bli vantar och kanske en mössa. Passar fint till jackan jag tokfyndade härom veckan.
:)

Ha en skön lördag i höstsolen!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hejja dig!
Du kommer snart komma över det bara du tränar =) Jag blev påkörd när jag cyklade och det tog ett bra tag innan jag cyklade igen och när jag gick till stan osv så gick jag så långt in på kanten från vägen jag kunde så förstår din känsla. Nu cyklar jag som om det aldrig hänt =) Tuta och kör!!!

Kram Catarina

Renée sa...

Läser om fler och fler som var i Borås på mässa. Synd att man inte visste för då kunde man ju träffats! Jag var där i lördags och jag är så nöjd. Åker dit nästa gång oxå kan jag lova!

Susilull sa...

Bra att du fick en lugn biltur till festivalen, övningen ger ju färdighet som tur är!
Jag körde väldigt många mil igår, både hit och dit och till Borås T/R och med många hemska störtskurar av regn och hagel, man såg stundtals knappt vägen!
Men det är alltid kul att gå på mässa och träffa bekanta. Nu var det tredje gången jag var på Syfestivalen och tråkigt nog var jag nog lite mättad, för jag blev inte superinspirerad.

Ha en skön söndag!

Otaliga projekt sa...

Härliga bilder från mässan! Jag valde Skördefest på Öland denna gången men var riktigt sugen på att åka till Borås. Men det kommer ju fler gånger.

Evelina sa...

ÅÅÅ nästa år drar du med mig!!! :)