torsdag 20 september 2012

Present, typ

Åstadkom i alla fall några varv på min vante i fredags.
Glömde ju en ramsa igår! Så här kommer den:
Pepsi och Digestivekex till Matsmältningen (Peps-, digestio, matsmältning).
Får väl se hur det går med allt imorrn... Håll tummarna tack!


Present ja,
 
I veckan har det börjat ställas in kartonger i hallen.
Men det var inte riktigt de som var presenterna, fast det känns kanske lite så när jag väntat så länge på att det ska vara klart. Ska bli skönt att få tillbaka mitt hem! Jaa jag vet att jag är lite fixerad, men man (jag) blir det när jag lever mitt uppe i det. Det har varit en del strul, saker som utlovats men inte utförts m.m. Allt sånt bidrar till merjobb för oss boende och ställer planer på ända och det blir allmänt brötigt.

Lite knepigt känns det också när man står i sitt eget kök, plötsligt öppnas dörren och två hantverkare kliver in, tar ingen notis om mig och fortsätter prata med varandra om sitt jobb... "HEJ!" Typ, eller varför inte KNACKA på dörren först för att kolla att nån är hemma... Både dråpligheter, trista och lustiga saker har hänt under de här veckorna. Nu börjar jag ändå se en ände på det hela.

Present ja, jo det börjar komma saker på plats i badrummet, lite innertak m.m. Hoppas verkligen att jag får tillbaka mitt hem innan nästa helg! Men "presenten" består i att de äääntligen ska montera in spiskåpa i köket. Det är så supervärdelöst att laga mat utan någon slags fläktaktighet. Matos/bakos ligger kvar i lägenheten i flera dagar utan utsug och det är lite kallt att ha alla fönster öppet i flera timmar för att man ska ha en chans att få ut nåt av oset.
Det heter så fint att det ska vara självdrag i lägenheterna, jo, drar gör det, in till sovrum och, och överallt. Är ju sådär skönt att sova i stekos och ha kläder i hallen som luktar. För si, köksfläkt, det är inte standard, har man berättat för mig. Men nu så! Lite bättre måste det väl allt bli i alla fall :)

Just ja, plugga var det!

1 kommentar:

Anna sa...

Ja hantverkare i sitt esse! Gott med nytt badrum!