tisdag 11 september 2012

Grått här och där

Koncentrationen och organisationsförmågan är inte direkt på topp just nu. Såklart spökar badrumsrenoveringen.

Efter jag "flyttat hem", börjat sanera min lägenhet från damm och slipper fundera på vad, var och hur jag ska organisera min kappsäck så börjar tillvaron komma på fötter igen. Förvisso är sov- och vardagsrum belamrade med prylar från badrum och hall men det känns skönt att (i stort sett) ha fått tillbaka mitt kök igen. Lite lurigt är det när jag ska gå på toa eller duscha, inte glömma tvål, nycklar eller handduk. I går kväll glömde jag den lilla detaljen handduk när jag sprang iväg för att duscha, kom jag på när jag duschat klart... Såklart ingen fara skedd, det blev lite blött bara.

I morse åt jag frukost underhållen av nästa omgång badrum som ska rivas i huset. Hade lite svårt att höra tv:n... Nu vid lunch när jag kom hem från skolan för att plugga var det samma visa.
Men det går framåt!
Toan skymtas till vänster. En nyans blått ...
... som sedan blev grått.
Utanför fönstren (som även de har fått en släng av rivningsdammet på utsidan...) har det öst ner (gråttskönt regn som lättat på fuktigheten som legat på lur i luften.

Även grått är det i min stickning till min väninna H.

Men så kom jag på att hon en gång berättat att den miljö de arbetar i måste vara dammfri, så då funkar det nog lite dåligt med värmarna, de släpper ju små fibrer. Inge bra när de kommer in i de superfina kamerorna de lagar/monterar. Tror dessutom att värmarna blir för stora till henne, passar nog bättre på en grövre handled. Å stickningen har nu hamnat lite i skym undan.

Vad var det nu jag skulle...?? JO jag skulle ju plugga! Glömde visst vad det var jag skulle lägga energi på just nu! Alltså dags att gå till pluggningen, basta!

En nyans brunt glömdes kvar i hallen i fredags, törstiga pojkar måntro?
Jodå, jag har också börjat få grå hår, men det började redan innan renoveringen ;)

1 kommentar:

Elle sa...

Det börjar likna något.
Typ.