lördag 1 oktober 2011

Whiskey-röst

Väldans vad det är dimmigt idag, dimman i Lützen, fast i Göteborg.

Jag skulle nog inte gått till kören i tisdags, kände mig lite kraxig i halsen på väg dit. Under kvällen blev det svårare att sjunga. Hade förstås en förkylning i kroppen som satte sig på halsen. Så i veckan har jag haft slem i lungorna, whiskey-röst och huvudvärk, fast utan intag av cigaretter och whiskey...

Igår träffades vi igen för lite sip & knit. Sex nya ansikten hade hittat dit, facebookgruppen har fått 80 medlemmar, roligt! I november förra året träffades vi första gången så snart har vi hållit på i ett år. Tänkte när jag drog igång detta att det kanske skulle vara intressant några gånger och sedan rinna ut i sanden, men icke :)
Under kvällen stickade jag några varv på min Revontuli-sjal och mina glada Zauberball-sockar som jag startade förra hösten.

Känns som tempot i skolan trappas upp lite nu. Har börjat försöka traggla lite latinska ord, antalet ord att plugga in blir fler och fler och grammatiken byggs på. Funderar på om man ska läsa några ord innan jag släcker lampan för natten, det sägs ju att det ska fastna lättare om man läser något strax innan man somnar. Någon som tror på det?
Den här helgen ska jag inte göra några utflykter, hade tankar på att tvätta fönster och baka matbröd men ska framför allt ta det pö om pö, vill ju bli av med förkylningen. Blir lite bättre med orken då.
Nu får det bli några varv på sjalen. Trevlig lördag!

3 kommentarer:

Annika sa...

Krya på dig vännen! Gott att se dig igår, vi får sitta närmare varandra nästa gång så vi kan kuckelura lite :) Kram

Elle sa...

En hes röst kan låta intressant, men är ingen man vill behålla. Hoppas du inte drar på dig en förkylning.
Ha en skön helg!
Kram Elle

Cecilia sa...

Trist med whiskey röst om man inte ens fått någon whiskey... Sicken dimma, det varit, samma här i Örby faktiskt!
Krya på dig!