måndag 17 oktober 2011

Har lite svårt ...

för att vara effektiv i mitt pluggande just nu.


Har så många andra måsten jag skjuter på:
Tömma alla krukor på balkongen, innan det blir kallt
Tvätta fönstren, innan det blir kallt
Diska
Damma
Dammsuga
Plocka undan tvätt
Stryka tvätt
Ta en promenad
Köpa träningsskor så jag kan börja:
Träna

För träning gör orken, koncentrationen och glädjen starkare :)

Kan man inte döpa om, måste, till nå´t annat?
Tror jag ska skaffa städerska, nä, butler är nog bättre. Eller ska man kalla honom assistent istället? Ja, honom, vill ju ha lite ögonfägnad att vila ögonen på i pauserna mellan plugget.
Han kan ex. räcka mig pralinerna eller suddet när jag behöver.

Nä, ska kanske använda allt ovan till naturliga pauser i pluggandet i stället. Sätta äggklockan på en timmes plugg i taget och så putta in det där som jag måste göra ...
Inte lika roligt förstås, men, drömma kan man ju alltid göra :)

Dags för lunch!

3 kommentarer:

lilian sa...

Åhhh, vad jag känner igen det där! Skjuter både på alla dina/mina/våra måsten OCH pluggandet. Allt sker i sista minuten. I stället startar jag ett otal nya stickprojekt.
Min Lennart och jag har pratat om att vi måste gifta oss, så vi får en hemmafru som pysslar om oss...:-))

Cajsas Faster sa...

Hej har kikat in:)
Marie

Yoko sa...

haha! vet precis vad du menar...


hade oerhört mkt plugg men var bara tvungen att virka en röd o lila basker med halsduk till lillan...för att hon ville ha en sådan....hehe.

Så faller man efter..