fredag 14 oktober 2011

Då var det fredag igen




Massa fina stick- och virkprojekt.
Nu är första mudden till mina prickiga pulsvärmare färdig, dags att börja sticka prickar.


Tror knappt jag behöver tillägga att vi har himla trevligt :)



ps. Måste bara berätta att vi började skriva patientjournaler efter diktat i skolan idag, det var skitkul! :) Nu blir jag ännu mer sugen på att plugga in alla latinska och grekiska ord som vi behöver kunna. Jag klarade av det mycket bättre än jag trodde, börjar hitta i programmet vi just nu arbetar med. Men det är klart, fort går det inte än, men det kommer!
För er som inte vet vad diktat är så lyssnar man av vad ex. läkaren vill att det ska stå i journalen, och det har han/hon talat in på "band", i detta fallet ligger det i datorn.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh, det ser trevligt ut! Jag försöker nästa gång, igen.

Så roligt när man känner att det går bra, det man får till uppgift! Tycker nog att det låter ganska så svårt, särskilt om det blir många knepiga ord...

eddy sa...

hej malin. kul att du hittade in till min blogg=)
jajjemensan, det är fenomenalt trevligt på våra små sticksammankoster så det är såklart jag dyker upp då jag har möjlighet. hoppas du haft en solig lördag. kram, kram

Yoko sa...

vad underbart! Var inträffade detta?!

Bland nystan o papper sa...

Hej där!
Vi träffas på Evas Paley, du kan se kommande träffar överst i höger spalt. Om du är med på facebook finns det en grupp (Sip & Knit Göteborg) som du kan gå med. Där lägger jag också upp kommande event.
Välkommen!