fredag 1 juli 2011

Puh! och present

Idag var jag och hämtade hyrbilen jag får använda de kommande veckorna. Det pirrade allt i magen, måste jag erkänna. Med bussen på väg ut för att hämta upp den åkte vi där jag blev påkörd. Jag visste inte hur jag skulle reagera men det gick väldigt bra. Skönt! Men jag kommer inte att köra där det första jag gör... Området i sig gillar jag inte sedan tidigare, flera filer, avfarter och påfarter och strax innan motorväg, där förekommer en del olyckor. Skönast är att slippa köra där i rusningstrafik. Folk kör som nötter!
Jag fick ett samtal från skaderegleraren  skadeteknikern i veckan och skadorna visar att jag inte är vållande. Även om jag själv vet att jag inte är vållande är det skönt att få höra. Nu återstår bara försäkringsärendets avslut och sedan kan jag lägga detta bakom mig. Skönt!
Det gick jättebra att köra, men jag tog lite slingriga småvägar hem :) Jag får ju börja någonstans för att känna hur det känns.


Om ni minns så var jag med i Elles Fula-hus-utmaning för ett tag sedan, man skulle ta foto på det fulaste bostadshus man sett. Nu var vi tyvärr inte så många som deltog, men för "ditt mod" som Elle skrev i kortet så skickade hon det här härliga, somriga halsbandet som belöning.
Tack Elle :)
I eftermiddag ska jag träffa Sip & Knit gänget, det ska bli mysigt! Solen skiner än så länge så förhoppningsvis kan vi sitta på uteserveringen och gotta oss. Jag drömde att jag var på Sip & Knit i natt och att jag glömt ta med stickningen så det är nog bäst att jag går och packar ner den nu ;)

2 kommentarer:

Susilull sa...

Fy för att bli påkörd av en lastbil!! Tur att allt slutade väl!
Gott att dagen efter få en skön musikupplevelse i Slottskogen!

Ha en go kväll på Evas Pale! Jag är också i stan ikväll, men har tyvärr ingen stickning med. Ikväll är det Iron Maiden som gäller :) Ä r lite orolig för att jag skall känna mej som ett gammalt ufo bland övriga hänförda nitade hårdrockare...

Elle sa...

Vad bra att försäkringsbolaget sköter sig som de ska. De kan vara lite kluriga ibland.

Skönt att se att posten skött sitt! Lönar sig ibland att vara lite modig! *blink*

Ha en skön helg!
Kram Elle