fredag 15 juli 2011

Fastnat!

Nu har jag gjort ökningarna för hälkilen, eller vad det kallas, och nu ska jag forma hälen. Nu minns jag inte riktigt hur jag skulle göra... Om jag inte har helt fel stickade jag med förkortade varv, lämna de 8 mittersta maskorna på hälen. Men var det nu inte så att jag skulle minska samtidigt och även lyfta en maska? Var det i början på varje varv, även det aviga? För jag skulle väl sticka varje hälsida för sig, liksom, fram och tillbaka. Och skulle jag inte ta maskor från hälkilen också? Eftersom jag ökat maskorna och nu ska återgå till rätt antal igen. Murvel, hurkel, frkl, hrmf, frskt, mrvll, frxwkxzz...
Känner mig riktigt pigg och glad idag, vem bryr sig att det regnat hela dagen! Kanske regnar det t.o.m. fortfarande. Sovit gott och länge (till kl. 09.30), sällan jag sover så länge på morgnarna, men denna vecka har det blivit bättre, behövdes.
Äsch, nu skiter jag i sockarna (mja, inte bokstavligen då...) och gör en utflykt ner på stan istället.

Hej så länge! :)

1 kommentar:

Anita Tørmoen sa...

Håper du får til hælen etterhvert. Selv kan jeg ikke strikke sokker dessverre:)