tisdag 12 juli 2011

Fortsättning på kursveckan




Jag koncentrerade mig på sockstickning i två dagar, dels för att hinna prova på en för mig ganska ny hälteknik. Har inte stickat så vansinnigt många sockar men då har jag kört med istickad häl, enkelt och bra. Lite roligt att också hitta på något mönster att sticka in på sockan. Så enkelt egentligen, jag gillar hjärtan så det fick det bli. De ska följa med hela vägen upp på framsidan av sockan.



 Här har jag stickat med 2,5.

 
Den första sockan blir lite för stor så jag låter den vara så länge. Den repar jag upp men har den som "mall" under tiden. Tycker det blir finare med stickor 2 så jag har börjat på en ny socka. Jag hann sticka en bit på tåget igår.

Några testade tvåändsstickning på kursen.

En av dagarna åkte vi hem till Anna som ledde kursen. Det är hon som har Vinterverkstan, så vi frossade bland hennes garner :)


Om jag köpte garn? Jodå, å en nystmaskin, så nu kan jag också göra fina nystan :)

6 kommentarer:

Unknown sa...

härliga garner vad avundsjuk jag blir.
vilka fina sockor du stickar.

Bland nystan o papper sa...

Ja helt underbara garner! Tack, jag tror jag blir nöjd :)

Rosenvante sa...

Visst är det underbart med nystmaskinen. Man vill bara nysta o nysta hela tiden när man börjar.
Sockarna ser så mjuka o sköna ut, hoppas de passar bättre nu när du gör om.

Bland nystan o papper sa...

Ja det går ju fortare att nysta med maskinen :) Mm, det är mjukt och gott garn.

Anonym sa...

Fint det blev med hjärtan =)Vad blir det av det garnerna du köpte?
Har hämtat en nystmaskin hos min mamma, blir nog långlån...Ha det gott/Maritha

Elle sa...

Jag har ju "lovat" mig själv att en vacker dag försöka sticka ett par sockor till mig själv.
Nu krånglar du till planerna med fina hjärtmönster...det vill jag också ha! Hur ska jag klara detta?
*ler*

Ha en fin dag!
Kram Elle