fredag 29 juli 2011

En sköön kväll

Eftersom jag är lite frusen av mig tog jag för säkerhets skull med mig en tröja utöver min jeansjacka när jag skulle iväg till kvällens Sip & Knit. Det var varmt och skönt så vi satt på uteserveringen denna gången också, härligt.
Många är iväg på semester och ikväll var vi 6 stycken som kom. Jag hade lyckats locka med T som jag träffade på stick- och virkkursen på Tjörn nu i sommar.
Vi hade en jätteskön kväll.

Gott

Söta skor
På slutet tyckte jag det blev lite svalare så jag tog på mig min tröja. Innan jag promenerade hem tog jag på min jackan också... Båda åkte snabbt av, det var helt underbart varmt! Svalorna sirrade i luften, ett skönt sommarkvällsljud. Har ni tänkt på att syrsorna gör sig påminda på sensommaren? Då sätter de igång och sjunger. Tycker det är läckert med alla ljud som kommer fram olika tider på året.
Hoppas värmen håller i sig i helgen.

3 kommentarer:

Elle sa...

Jag hör inga syrsor här...bara regnet som faller...*suck*

Fast när det smattrar mot ett paraply blir det ett mysigt ljud.
Det finns ju, som bekant, inget dåligt väder...

Ha en fortsatt skön helg!
Kram Elle

Bland nystan o papper sa...

Usch, ännu mer regn hos dig... Men visst, det låter faktiskt mysigt när man sitter inne eller under tak :)
Nä syrsorna kommer lite senare i augusti.

Therese sa...

Det va himla skoj med stickcafe så jag lär dyka upp fler gånger :) Om jobbet nu inte sätter P för det...

Dessutom lät alla stickcafeer du prata om spännande!