söndag 31 juli 2011

Cykeltur

Jag fick mig en tur på min cykel i alla fall. Det är så gott att känna hur håret på huvud och armar hrkl fladdrar i vinden. Ja vad då, har inte du hår på dina armar? Nåja, skönt var det i alla fall.
Till slut hamnade jag i sköna Trädgårdsföreningen, en mysig oas lättillgänglig mitt i stan. Där såg jag bl.a. ett gäng småbarsfamiljer i gräset som hade jordgubbstårtkalas (mums!), par som låg och läste på filtar, barn som lekte, äldre som vilade en stund på parkbänken. Någon hade hittat en egen vrå lite vid sidan av där hon satt och läste.
Men vänta nu? Vad är det där, där borta?

En kasse med en växt i OCH en JÄTTEslända (nej, inte en sån man spinner garn med)
Inne i växthuset i bakgrunden finns en fin hantverksutställning. Klämde bl.a. på jättefina keramikmuggar och tovade blommor.

Oj, en till! Med en Orkide i.

Jag bor i en vacker stad.
Ser ni ormen?


Schwarze Madonna. Snygg, med mörka skiftningar.
Någon jobbar flitigt där inne.


Och så en till

7 kommentarer:

lotta söder om landsvägen sa...

Underbara bilder och en härlig läsning

Therese sa...

Oh vilka fina kassar! Tack för det tipset, den utställningen får jag gå och kolla på. Så kan man ju dessutom kolla lite blommor och äta glass :)

Therese sa...

Just det stickfestivalen i Danmark:
http://www.strikkefestival.dk/dansk-forside/

Elle sa...

Nej, jag brukar inte känna håret på armarna fladdra i vinden...*haha*
Jag har varken hår på armarna eller cykel! *ler*

Fin utflykt du hade. Kul med lite annorlunda konst. Fin konst, inte bara konst..ig.

Ha en skön vecka!
Kram Elle

Call design sa...

Ja, vi lever i en väldigt fin stad!

Bland nystan o papper sa...

Therese, det ska visst finnas 4 kassar, jag såg bara 3. Så klart att du ska komma på fler stickträffar!

Therese sa...

Tydligen är de där kassarna del av en större marknad; http://www.konsthantverkscentrum.se/sv.html/kop%20konsthantverk-upmarketdelt2011

Och han som gjort kassarna vann förra året; http://www.konsthantverkscentrum.se/sv.html/om-konsthantverk-i-fokus-1