onsdag 29 juni 2011

WTAI och änglavakt

Igår hade jag och några vänner en fantastiskt skön dag och kväll i Slottsskogen. Musikfestivalen Where the action is bjöd på ett gäng artister. Det stora dragplåstret var Coldplay och de fick avsluta kvällen. Deras show fick mig att le och mysa, de verkade ha kul och njuta. Det var fyrverkerier, papperskonfetti i form av fjärilar som sprutades över scenen, bollhav för vuxna ;) m.m. Och deras sköna musik såklart.

Det var toppenväder med sol och värme, tack och lov fläktade det så det var helt underbart.
Den här goa upplevelsen behövde jag för dagen innan blev jag påkörd av en lastbil när jag var ute och körde. Man kan säga att jag hade tur, ett gäng änglar sitter på mina axlar. Jag klarade mig helskinnad men min bil får gå till skroten. Jag är glad att jag "leasar" bilen, en form av privatleasing med toppenvillkor. De hjälper mig med allt och det kommer att ordna sig på allra bästa sätt. Tror jag ska pussa och krama hela bunten när jag träffar dem ;)
En jobbig upplevelse men det kommer att bli så bra. Så det var skönt att få tankarna på något annat en stund med den sköna musikupplevelsen igår.

 Sahara Hotnights

 Lammkorvar, sallad, grillad färskpotatis, valnötter och jordgubbar. Ingen dum blandning!

 Härliga The Ark bjöd på avskedskonsert

Coldplay inledde och avslutade med fyrverkerier

Mr Coldplay himself

Bollhav för vuxna :)


Sov så gott så ses vi kanske på fredag :)

5 kommentarer:

Ingaredstoka sa...

Vad skönt att du klarade dig så väl ur olyckan!! Gott att du fick en sån härlig upplevelse av konsertdagen! Hade planer på den samma men det gick inte att få till!
Kanske vi ses på fredag, osäkert hur det ser ut än!
Kramar i massor!

Bland nystan o papper sa...

Kramis, hoppas vi ses :)

Rosenvante sa...

Oj det där var du väl värd efter en sån hemsk upplevelse. Vilken tur du hade och bilar, det går ju alltid att ersätta.

Bland nystan o papper sa...

Ja det var inte roligt och jag är lycklig att jag är oskadd.

Elle sa...

Vilken tur att du hade skyddsängeln med dig!! Vad skönt att du är oskadd!

Konserten du var på verkar jättetrevlig. Det var nog verkligen ett stort plåster på såret.
Ha en fin dag!
Kram Elle