lördag 18 juni 2011

Länge sen

Tänk vad härligt det kan vara att stöta på gamla vänner! Någon jag tappat kontakten med, vet egentligen inte varför, träffade jag av en slump nu på eftermiddagen.
Vi träffades via jobbet för.. hm, vad kan det vara, snart 14 år sedan tror jag. Vi arbetade i var sin ände på en stor avdelning. Där hade vi schemalagda raster. Det var nog då, på en rast, vi upptäckte att vi hade samma humor. Om jag inte minns fel var det olika konstellationer vid rasterna, men samma återkom regelbundet. Ibland var det så att de arbetande kollegorna runt vår rastoas fick hyssja oss. Ja, just det gänget som var vid de tillfällena. Minns att det var tokroliga diskussioner om allt mellan himmel och jord. Blandat med skrattsalvor försökte vi övertyga varandra att just våra egna åsikter var de som var de rätta, med mycket glimt i ögat. Har glömt de stunderna men minns dem igen efter mötet med en av dem i eftermiddag. Ingen av oss är kvar på den arbetsplatsen, livet ändras, livet går vidare.
Har många goa minnen med kollegorna från tiden hos den arbetsgivaren men längtar inte tillbaka. Jag gjorde ett val, som jag inte ångrar, företaget var det inget fel på, jag behövde bara göra något annat ett tag :)


Önskar skön helg!

Inga kommentarer: