onsdag 18 augusti 2010

Skratt och stickcafé

Idag blev det en sväng till stickcaféet på Mariagården i Stenungsund. En regnskur tvingade oss in i det lilla huset och där var det varmt och gott. Jag kände igen många ansikten, både från Göteborgscaféerna och Marie från Moody´scaféet. Jag träffade också några nya trevliga stickerskor. Jag fick en skön kväll med mycket skratt och prat. Sticka gjorde jag på min s.k. 80-talströja, nu har jag bara en och en halv ärm kvar och v-ringningens kant.


Today it went to the knittingcafé at Mariagården in Stenungsund. The rain forced us into the little house and there it was warm and nice. I recognized many faces, both from the knittingcafé in Gothenburg and Marie from Moody's knittingcafé. I also met some new nice knitter ladies. I got a nice evening with much laughter and chatter. I knitted on my so-called 80's sweater, now it´s just one and a half sleeve and the edge of the v-neck left.


Go kväll
Good evening

Inga kommentarer: