söndag 29 augusti 2010

Goa höst


Tittar jag ut genom mitt vardagsrumsfönster har jag den här härliga rönnen utanför.
Idag på eftermiddagen har det varit fantastiskt höstväder! Jag var på stickcafé i Botaniska, vi satt ute i solen och stickade. Det var nästan fööör varmt :)
Jag tycker om hösten för att man kan sitta inne och mysa, och tända ljuslyktor. Jag måste ha någon lykta tänd varje kväll, det blir ett varmare intryck i rummet då. Skulle väldigt gärna vilja ha en öppen spis att elda i, lyssna på knastret och känna den goa värmen.
Sen tycker jag om dofterna, och de vackra färger som naturen smyckas i vartefter det blir kallare.
En liten tå påbörjad på min andra Schococreme socka.

Hmm, kom just att tänka på att jag skulle tvättat mina fönster i helgen...


Looking out of my living room window, I have this lovely rowan outside. Today in the afternoon, it was fantastic weather! I went to a knitting cafe in Botanical garden, we sat outside in the sun. It was almost too hot :)
I like the autumn because you can sit inside and snuggle, lighting candles. I must have a candle lit every night, it becomes a warmer impression in the room then. Would love to have a fireplace burning, listen to the noise it makes and feel the warmth.
Then I like the smells, and the beautiful colors that nature gets when it gets colder.

A beginning on a small toe on my second Schococreme sock.

Hmm, just came to mind that I should have washed my windows this weekend ...
 
:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hösten är lite av min favoritårstid, även om alla har sina charmer. En promenad en kristallklar höstdag kan vara så underbart. Att sitta inne och kura en regnig dag är heller inte helt fel.

//Karin

Anita Tørmoen sa...

Høres så koselig ut å strikke i Botanisk hage. Høsten er en deilig tid:)