fredag 19 augusti 2011

Stiltje

Nu börjar det bli mörkt på kvällarna, hösten är nog på väg. Ja, jo, september är snart här.
Blev lite paff idag när jag insåg att det var den 19:e, augusti. Trodde kanske att det var den 6:e eller nåt...
Vet inte riktigt var min sticktid tar vägen, nej det är inte att jag inte har, eller rättare sagt tar mig tid. För så är det, jag tar mig den tiden, annat blir åsidosatt. Just nu är det, stiltje, både i stickhastighet och med bloggningen, och annat.

Stickningen som ligger bredvid mig på soffarmen (näe soffor har väl inga armar?! inte ärmar heller för den delen. Vad heter det då, karm? Har nog stiltje i huvudet nu också) kastar längtansfulla blickar på mig. Pockar på min uppmärksamhet med sin snälla, milda vattengröna färg och sticker ut, med sina strumpstickor åt olika håll. Nä, ikväll får du allt hålla dig på din kant, orkar inte, ska sjunka ner och glo på tv:n innan jag kryper till kojs.


Kikade på hur många avmaskade inlägg jag hade i bloggen förra året, 21 om jag inte minns fel. I år, 3. Å det är sept.. nä augusti var det visst fortfarande. Har jag tagit efter alla andra nu? Så där som jag inte tänkte från början. Att ha fyrtioelva projekt på gång samtidigt. Fast det har jag faktiskt inte, bara, måste räkna. Åtminstone 5 påbörjade saker (3 par sockor, en mössa, sommartoppen som håller på att få ärmar) och två som jag strax ska börja på.  Eller 3 är det närmare bestämt, långärmad tröja (den i grått, till sommaren... som jag skulle virka på effektgarnet runt kanter) och två sjalar. Jag har att göra med andra ord. Fler saker behöver jag knappast ge mig på nu, vill bli färdig så jag får använda allt fint. Funderar på att repa upp en kofta som jag gjorde förra året, tycker väldigt mycket om garnet men tröjan har tappat formen så den är inget jag känner mig fin i, offentligt.

Vad vill du egentligen läsa om hos mig? Bara stickningen och hantverk, som var min tanke från början. Blir förstås lite glesare då, ibland... Men det gör kanske inte så mycket. Gäääsp, nu måste jag sjunka ner i soffan, innan jag somnar.

God natt på er och sov så gott!

Följ inte stigen.
Vandra istället där det inte finns någon stig och lämna spår efter dig.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Nej, jag vill inte bara läsa om hantverk om det inte är vad du själv vill förståss. Jag tycker det är kul att få lite info om vad som händer runt om i vårt land och personen bakom bloggen också.
Du ska se att de mörka höstkvällarna gör att du snart har många grejer klara, för vem är sugen på att gå ut o göra grejer blåsiga och regniga kvällar.