söndag 27 mars 2011

Snurrigt

Min garnvinda fick jobba igår kväll. Av Hjälpstickegarnet har jag tänkt sticka mössa och halsduk eller mössor. Effektgarnet väntar fortfarande på en make.


När jag tittar på vädret idag (gråmulet, blåsigt och nu snöar det) är jag glad att jag fick det så soligt och skönt på Grötö igår. Bara det att kunna sitta ute i varma solen och fika, sticka och prata med alla trevliga stickerskor. Blev t.o.m. lite solbränd i ansiktet.
Jag träffade bloggerskor, några av dem som är med på Sip & Knit och många från alla stickcaféer jag åker till. Mycket trevligt!

Den här ljuvliga härvan i petrolblått och fina stickmarkörer med liten ögla blev gårdagens fynd.


My winder worked last night. Of the yarn from the lottery I'll knit a hat and a scarf or just hats. The effect yarn is still waiting for a mate.

When I look at the weather today (grey, windy and now it is snowing), I am glad it was so sunny and nice on Grötö yesterday. Just to sit outside in the warm sun and drink coffee, knit and talk to all the nice knitters. I even got a little sunburn on my face.
I met bloggers, some of those who are on the Sip & Knit, and a lot from all the knitting cafes I go to. Very nice!
This lovely skein in petrol blue and these beautiful stitch markers with small loop were yesterday's findings.

1 kommentar:

Anita Tørmoen sa...

Høres koselig ut, og garnet ser flott ut:)