söndag 6 mars 2011

Promenadstråk

Idag var det också härligt soligt vårväder så jag åkte till Nya Varvet och promenerade utefter älven. Går man åt Röda sten till kommer man till ett graffitiklätt hus. I bakgrunden på fotot kan man se hamnkranar. Går man åt andra hållet kommer man ner till badstränder och småbåtshamnar. Där har jag aldrig gått tidigare men kommer säkert att åka tillbaka, fina promenadvägar och är man fikasugen är det bara att sätta sig på en klippa med sin picknick och får havet som skön utsikt.

Här är en vy från en promenadrunda jag går ibland nära där jag bor. Jag står och fotar på en väg i ett villaområde. Husen klättrar på berget, hissnande alpkänsla. Området heter Södermalm och gränsar till Änggårdsbergens skog. Så vill man är det bara att knalla ner på en stig så tar man vägen hem via skogen.


Today it was lovely spring weather. I went to Nya Varvet and walked along the riverbank. If you go to Röda sten you will find this graffiti house. In the background of the picture you can see port cranes. If you go the other direction you get to beaches and marinas. I have never been there before but will certainly go back, beautiful walking paths and if you fancy some picnic, just sit down on a cliff and you get a beautiful sea views.

Here is a view from a walk I go sometimes near where I live. I stand on a road in a residential area. The houses are climbing on the rock, dizzying alp feeling. The area is called Södermalm and lies near Änggårdsbergen. So if you want another way home just find a path and take the way back through the forest.

1 kommentar:

Anita Tørmoen sa...

Høres ut som en fin søndagstur:)