tisdag 15 mars 2011

Livselixir

Det är helt underbart väder idag så jag åkte ut till havet och njöt! I lä, med ryggen mot en klippa och ansiktet i solen. Såå skönt! Nästa gång får jag ta med fika, och stickningen så klart :) Fick sällskap av det här svanparet en stund.

På stickcaféet igår blev jag snabbt övertygad att jag inte ska använda stickor 4 till sockarna. Det varken kändes eller såg bra ut, man ska gå på magkänslan (eller erfarenhet). Tack alla rutinerade stickerskor för råd. Till sockarna jag stickat tidigare har jag använt stickor 2 eller 2.5 och tycker det blivit bra. Drops mönster är inte särskilt populära hos många, det är synd. De har mycket fint med det verkar ofta vara fel på mönstren. Sånt är livet! Vem bryr sig om det en solig dag som denna.


It is a wonderful weather today so I went out to sea and enjoyed the place! In lee, with my back against a rock and the sun on my face. Sooo nice! Next time I bring something good to eat and drink, and the knitting of course :) I got some company of some swans for a while.

On the knitting cafe yesterday, I was quickly convinced that I should not use needles 6 US to the socks. It did not feel or look good, you should go with your gut (or experience...). Thank you all experienced knitters for advice. Socks I've knitted before, I've used needles 1 US and think it was a good result. Drops pattern is not particularly popular with many, sadly. They have a lot nice patterns but it often seems to be fault in the patterns. Such is life! Who cares if it is, a sunny day like this.

3 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Høres ut som en deilig dag.

lotta söder om landsvägen sa...

Ser ut som du har haft en underbar dag
Själv tog jag fram biken så nu är det vår

Rosenvante sa...

Jag har faktiskt inte hittat nått fel vid dem som jag kan komma ihåg. Men storlekarna är stora.