fredag 25 mars 2011

Hjälpstickegarn

För ett tag sedan var jag med i en utlottning av garn från Hjälpstickan och hade turen att vinna dessa tweedgarner.
Jag har stickat mig en tröja av gammalt garn jag hittat i förrådet. Tröjan passade mig fint men jag gillar inte riktigt utseendet på den. Har funderat på om jag kunde skänka den och även annat gammalt garn till någon hjälporganisation. Varför ska de ligga på mina hyllor och samla damm? Vinstgarnet från Hjälpstickan ska jag sticka något av och skänka även det. Ska kolla om jag kan lämna in det här i Göteborg.

Imorgon blir det en tur till Grötö. Kanske att vi ses där :D


A couple of weeks ago I hoped to win yarn in a raffle from a relief worker and was lucky to win these tweed yarns.
A while ago I knitted a sweater to myself of old yarn I found in my store. The sweater fits me fine but I do not really like the look of it. I have wondered if I could donate it and also another old yarn to some aid agency. Why should they lie in my cupboard and gather dust? I will knit something of the yarn from the raffle and also donate that.

Tomorrow it will be a trip to Grötö. Maybe I´ll see you there :D

1 kommentar:

Anita Tørmoen sa...

Det er fint å lage ting for å hjelpe andre:) Heldig du er som skal til Grötö:)