lördag 18 september 2010

Varmt och gott för halsen


Nu när sockarna är färdiga så ploppar det upp många olika förslag jag vill sticka. Jo, av Filigranet ska jag starta upp den där kragen, snart. I den nya fina boken hittade jag vantar jag vill sticka och till dem har jag fina restgarner i skåpet. Men först har jag påbörjat en enkel tub av reagarn som jag köpte i våras. Har haft funderingar på att sticka en tub/halskrage av dem men garnet har fått vila under sommaren. Blev inspirerad av en stor och go halskrage på quiltmässan, den var stickad i två olika färger och sedan dubbelvikt med rätan utåt. Jag kommer nog att blanda alla tre färger i kragen. Stickar på och ser vad jag känner för. Min poncho får några varv då och då, den ligger på soffans armstöd och tittar på mig varje dag. Snart blir det kallt nog att använda den. Hm, nä, har inte sytt ihop 80-talströjan än...


Now when the socks are finished I think of many projects that I want to knit. Well, of the Filigran I should start up that collar, soon. In the new book I found mittens I want to knit and to them I have nice yarns in the cabinet. But first, I started a simple tube of yarn that I bought last spring. Have been thinking about knitting a tube / collar of them but the yarn has been at rest during the summer. I was inspired by a great and nice collar on the quilt fair, it was knitted in two colors and then folded with the right side out. I will probably mix all three colors on the collar. I´ll knit on and see what I feel to do. My poncho adds a few rows now and then, it lies on the sofa arm and looks at me every day. Soon it will be cold enough to use it. Um, no, I have not stitched together the 80´s sweater yet...

Inga kommentarer: