onsdag 8 september 2010

Tyg och garn


Här är de fem olika tyger som jag tänker använda som detalj/applikation på min kassar. Såklart blev det fina och coola katter, ville ha något som är jag. Försökte hitta tyg med garn och stickor på men det hade de inte. Två kattyger, ett gröntsvartrandigt, ett svart med tassar i svart... och ett svart med fiskrens :) Antingen blir de en ficka eller bara en fin detalj. Kassarna ska vara enfärgade, tror det blir en svart och en ljus. Har inte bestämt än i vad för tyg men ska försöka hinna kika på det imorgon. Vill ha stadiga kassar så det får vara lite tjockare tyg och så ska jag fodra dem.


Det här garnet är ljuvligt! Såg ett rött på Grötö i våras men köpte det inte och tänkte sedan mycket på det garnet. Så den här gången fick detta följa med hem. Gillar färgerna som får mig att tänka på höst, granars och tallars grönska, höstlövens röda färg eller varför inte rönnbärens. Tror att jag ska sticka något för att ha runt halsen men inte riktigt bestämt vad/hur än.


Here are the five different fabrics that I intend to use to my bags. Of course I wanted nice and cool cats. Tried to find fabric with yarn and knitting needles on but there were no.
Two with cats on, one green black striped, one black with paws in black ... and one black with fish bone :) Either, they will be a pocket or just a nice detail. I will sew the bags of one colour, I think one black and one light.
This yarn is lovely! Saw a red skein on Grötö in the spring but didn´t bought it. So this time this one came home with me. I like the colors that make me think of autumn, the green colour of firs and pines, autumn leaves or why not rowanberry. Think I'll knit something to wear around the neck but have not quite decided what / how yet.

:)

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Vilket härligt garn. Känner bara känslan, vill ha, när jag ser det.
Härligt höstigt och fin färgen.
Katt tyget var väldigt gulligt.