tisdag 14 september 2010

Filigran och underbar stickbok

Nu har jag nystat upp den fina härvan Filigran Lace no 1, Taiga 03, som jag köpte på Quiltmässan. Helt underbara färger! Funderar på att sticka den här. Filigran är ju mycket tunnare garn men det borde väl funka det också. Får testa och sticka en bit och se hur det blir.
Jag har fått den här stickboken som innehåller många fina tips på mössor, halsdukar, sockor och vantar. Mysigt att bara titta i och drömma om egna projekt. Idag är jag ledig, det regnar ute... En perfekt dag att tillbringa i soffan, stickandes. Så klart hakar jag på Online Stickcafé på facebook i eftermiddag :)
Nä nu ropar sockstickningen på mig. Ha en skön dag!


Now I have made a ball of the Filigran Lace no 1, Taiga 03, which I bought at the Quilt fair. Wonderful colors! I´m thinking of knitting this. Filigran is much thinner yarn, but I think it should work. I´ll knit a bit and see what happens.
I got this knit book, there are many nice tips on hats, scarves, socks and mittens. Nice to just look in and dream about own projects. Today I'm off, it is raining outside ... A perfect day to spend on the couch, knitting. Of course I will join the Online Knitting Café on facebook this afternoon:)
Nah the sock knitting is calling on me. Have a nice day!

1 kommentar:

Emelie sa...

Den kragen var väldigt rolig att göra, rekommenderas varmt! Min blev lite väl bred bara, men det löser sig kanske med några knappar. Supersnyggt garn!