måndag 27 september 2010

Ropa högre nästa gång

Lite vadd till mina kassar jag ska sy, rundsticka 2.0 och detta mysiga mohairgarn var det jag åkte hem med igår. Mohairgarn har en tendens att påkalla mitt intresse, det här nystanet ser nästan ut som en fågels fjäderdräkt. Vackert och jag vet redan vad jag ska sticka av det :) Såg en jättefin sjal som hade en fin stickteknik, av den fick jag inspirationen. Nu kan man ju fråga sig hur många sjalar och halsdukar jag behöver egentligen, men än så länge tycker jag inte att jag har hunnit fylla garderoberna med stickning till mig själv ;) Jag har ju nyss börjat sticka ju. En hel del saknas ännu. När jag fyllt garderoberna får jag väl helt enkelt sticka för ex. Stickhjälpen. På festivalen stod jag och klämde flera gånger på en härva från Färgkraft. Färgbadets namn var morgondimma, bara det är ju underbart vackert. Men hur det nu var så ropade härvan inte tillräckligt högt för att jag skulle köpa det. Jag vet ju var det finns om jag ångrar mig.


Yesterday I bought padding to my bags I'm going to sew, circular needle 2.0 and this cozy mohair yarn. Mohair has a tendency to attract my interest, this ball looks almost like a bird's plumage. Beautiful and I already know what I'll knit :) I saw a beautiful shawl that had a nice technique, there I got the inspiration. Now one can ask how many scarves and shawls, I really need, but so far I haven´t filled the closets with knitting for myself :) I've just started knitting! A lot are still missing. When I´ve filled the closets I'll maybe knit, for example the Knitting Help. At the Festival, I squeezed several times on a skein from Färgkraft. The name of the dyebath is morning fog, only that's wonderful. But it didn´t called high enough for me to buy it. I know where it is if I change my mind.

2 kommentarer:

Annika sa...

Oj så mycket härlig läsning! Tack för vackra bilder och inspiration!

Bland nystan o papper sa...

Tack själv.
:)