söndag 7 mars 2010

Jäklars!

Jomen det blev ju upprepning! :/
Det var bara att bita i det sura äpplet innan jag kommit för långt. Är ju lite svårt att prova mössan med rundstickan i men kände att det inte blev rätt när jag hade börjat med minskningarna. Var lite för snabb, ivrig som jag är :) Men framåt går det! Det gäller att se till så det svarta garnet löper generöst på baksidan så de små hjärtana inte försvinner in i mössan sen när man spänner ut den, dvs sätter den på huvudet.



Här är nån som har vett att njuta av den goa vårsolen som flödar in genom fönstret, balkongkatten Milton.


Jaktkatten Frasse har jag "kastat" ut så han får lite utlopp för sin energi, han trevar sig fram. Har ju inte varit ute på månader och det doftar säkerligen inte samma som innan när han har fått märka sitt revir.

Just det har ju glömt att berätta hur det gick med min gröna tröja. Jag stickade två provlappar och körde dem i tvättmaskin resp. torktumlaren. Av tumlaren blev det ingen större effekt och det såg bra ut i ullprogrammet så det blev en sväng i tvättmaskinen. Tycker nog tröjan kunde krymt lite mer... Det är 30% polyamid i garnet så det hjälpte såklart till att stoppa krympningen.
Oj oj nu får jag slita mig från stickning och dator, ut i det fina vårvädret måste man ju bara!

Må så gott!

1 kommentar:

Sanna sa...

Hej Malin!
Ville bara berätta att du har något att hämta inne hos mig.
Kram Sanna