lördag 27 mars 2010

Grötö



Utflykten till Grötö och SiV var en skön upplevelse. Vaknade i natt och hörde hur regnet vräkte ner utanför fönstret men det slutade lagom tills jag skulle iväg. Så rart med personfärja till Grötö via Kalvsund. Ska definitivt åka dit i sommar, såå fint, om inte annat för att fota den underbara miljön.

Det var inte svårt att hitta fram till Västerhav där Stickfesten hålls, bara att följa den snitslade banan... :)


 


I omgivningen finns annat kul att titta på.

   
Smaka på ordet, fint.




Så till dagens inköp!



Underbart Mohairgarn från Zitron, grått och "limegröngult", 82% Mohair 18% Polyester. Jag har uppgraderat till lite tjusigare stickmarkörer. Så nu skippar jag garnstumpar och gem ;)
En praktisk gömma från Stickfrossa fick det också bli. Där kan mina strumpstickor och garnnystan bo när jag släpar runt dem på diverse stickcaféer. Av garnet ska det bli en mindre sjal.

Nästa år får jag allt boka in mig på några workshops också eller stanna hela helgen. Härligt med alla stickande människor, bara att slå sig ned och prata med grannen. Jag kände också igen en del från de stickcaféer jag besökt, väldigt roligt :D


Må så gott!

5 kommentarer:

Sanna sa...

Vad mysigt det låter, hade varit kul att åka iväg på nåt sånt nångång.

Kram Sanna

Beda sa...

Det var kul att träffa dig på Grötö, synd att vi inte hann talas vid lite mer. Nästa år måste du stanna hela helgen, det är underbart! Kram, Beda

Bland nystan o papper sa...

Sanna du får försöka komma med nästa år.
Nu har jag klurat ut vem du är Beda :) Roligt att träffa dig också. Jo jag ska vara med på något sätt nästa år. Går det inte att bo kvar så ska jag i alla fall vara med på några workshops.

Kramar till er båda :)

Beda sa...

Oj, förlåt! Det var inte meningen att vara mystisk... bra att du lyckades knäcka koden ändå! Ses vi nästa onsdag?

Bland nystan o papper sa...

:) Gör inget.
Nästa onsdag slutar jag senare så det blir inte mycket tid kvar. Ska prova Karma´s på Café Opera Linnégatan. Så får jag närmare hem också :) Men i maj kommer jag säkert till Kungälv.