torsdag 25 augusti 2011

Enveten

Skrattar lite åt mig själv, men det är nog tur att jag är enveten (Jag får ju faktiskt saker att hända då) :)
Började att sticka på ärmar på min top, repade upp för att börja om, eftersom jag lagt upp för många maskor. Stickade på med mina 3:or men, nä, det kändes inte helt bra. Ärmen snörpte åt lite för mycket + att det inte såg riktigt ok ut. Skulle jag verkligen bli nöjd? Skulle jag öka antalet maskor? Kom sen på att jag ju stickat bålen med stickor 4 och nederkant och ribbning med 3:or. Repade upp! Började sticka med 4:orna, men, det blev i alla fall inget bra, för löst, jämförde med bålen. Köpte 3,5 nästa dag, repade upp och började om. NU! Det här blir bra, och lagom.
Lite suddigt kanske, men ni överlever nog ;)

Har en riktigt bra dag idag, trots att den började lite trögt, ville inte gå ur sängen men hade en tid att passa så det var bara att ta sig upp. Sen väl hemma igen kändes det lite myspysigt, pysslade lite. Rullade, nej fel, plattade köttbullar och hade lite lust till att baka något smaskigt (lite sugen på att doppa fingret i en sockerkakssmet), men det blir kanske imorgon. Skönt att ha orken en ledig dag, ska jobba i helgen så jag får göra lite helg av de lediga dagarna.
Nu har jag njutit av kaffe, glass och stickning, kikar in på facebooks online stickcafé då och då. Ikväll går jag och några vänner till Liseberg och tittar på The Ark, det är en avskedsturné de gör så då får man passa på. Såg dem tidigare i somras på Where the action is och de var härliga att se. Sen att de har några riktigt bra låtar gör ju inget ;) Gott en ledig dag!


Prunkar fortfarande på min lilla balkong :)

5 kommentarer:

Monica sa...

jisses det där garnet ger valuta för pengarna, så många gånger som Du stickar om den där ärmen. Fin blir den och du blir nöjd.

Bland nystan o papper sa...

Ha ha, ja det är inte dåligt, ekonomisk stickning kallas det ;)

Bland nystan o papper sa...

Måste tillägga att jag normalt inte är särskilt förtjust i att repa upp. Vill helst undvika det...

garnlek sa...

Den blir jättesnygg och ser ljuvgosig ut.

Susilull sa...

Skam den som ger sig!
Det ser jättebra ut!
Du, jag tror toppen skulle bli jättesnygg med ärm precis ner till armbågen, kanske med ett vik på - hoppas du tycker det är ok att jag "tycker" till.

Lycka till och en skön helg!

P.s Hoppas du hade en riktigt trevlig Lisebergskväll!