söndag 4 april 2010

Veckans bild

På nyår berättade en väninna att hon funderade på att ta ett foto varje dag ett helt år. Ögonblicksbilder från vardagen. Man tar ju oftast bilder vid speciella tillfällen ex. fest. Jag har märkt att jag ofta tagit foto när man sitter och äter eller fikar. Jag tycker om att fota och sedan jag skaffade digitalkamera har jag upptäckt vad mycket kul man kan göra med den :) Nu tar jag ännu mer bilder, jag "ser" motiv när jag är ute och går. Vinklar, färger och former. Ibland har vänner undrat "vad tusan har du fotat här?!" när jag hittat nån läcker vinkel, skugga eller färg.

Jag har funderat på väninnas fototankar och nu bestämt mig. Jag ska ta bilder varje vecka och välja ut ett foto. Min vardag, eller fest om det nu är så ;) Eftersom det gått ett antal veckor på året så blir det några bonusbilder idag på premiären.


Nu väntar kaffe och kanelbullar :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin blogg !
Kaffe o kanelbullar, skall man anta att du som
är så duktig med händerna har bakat bullarna
själv ? :)

Jeanette

Bland nystan o papper sa...

Tack vad glad jag blir :)
Jodå bullarna är bakade av mig, har ett gäng i frysen... mums!

Ulrica sa...

Jag fick en kamera i juklapp 2005 - den stoppade jag i handväskan och har haft den där sen dess. ibland tar jag bilder när jag kör bil, ibland när jag ser nåt kul jag vill köpa men måste visa make först, ofta fotar jag ögonblicksbilder och mycket mycket "pussbilder" :-D
Allt sedan jag fick min kamera har jag en bilddagbok och det är kul att kunna gå tillbaka och kolla vad jag gjorde den här dagen för 1, 2, 3 och 4 år sen... :-D
Sen fotar jag mina alster, bakverk, maträtter och vänner också såklart!
Fortsätt fota! :-D