onsdag 7 april 2010

Jag har rotat i gömmorna...

och hittat detta garn. Minns inte när jag köpt det och till vad men det var nog på 80-talet. 10 nystan av varje färg, är väl inte helt förtjust i att det är 48% akryl i men 40% bomull och 12% lin får väga upp det hela.


Har provstickat lite...


och funderat lite...

så jag tror det får bli den här tröjan med tappade maskor av det ljusa garnet.

Var på stickcafé ikväll och vi surrade en del om sjalar. Jag funderar på om jag ska sticka en citron, har noterat att alla gör/har gjort det det senaste. Jag letar efter en "renare" sjal, dvs inte så himla mycket mönster i, jag gillar det enklare mer. Citronen är ju inte plottrig och så har jag sett en Clapotis på Ravelry som jag också tycker är fin. Egentligen hade det varit kul med ett ordentligt mönster, men jag vill ju använda sjalen när den är färdig... Nä det får nog bli någon av de ovanstående och så får jag hitta ett garn som är sååå fantastiskt så blir det kanon.

Har ni hört näktergalen än? Ett underbart vårtecken.

Go kväll och sov så gott :)

Inga kommentarer: