torsdag 12 maj 2011

Nä, jag vill inte!

Den här suuupersnygga (tyckte jag då i alla fall, om man ändrar lite är den kanske inte så dum...) tröjan skulle någon sticka upp till mig som present, på 80-talet. Det blev aldrig av. Garnet inhandlades dock och det är av polyester och nylon. Jag, vill, INTE sticka upp en tröja till mig själv i det materialet. Tror nog att det finns andra som tycker det är helt ok. Så därför kommer det att åka med i paketet jag går och funderar på att göra i ordning och skicka till Ann-Louise som tar emot bidrag för Hjälpstickan.
Jag har stickat två mössor av garnet jag vann av Hjälpstickan och av annat garn jag hittade i gömmorna har jag stickat upp en tröja som får åka med. Den passar jättefint, men, näe.
Det här tänkte jag skicka. Ganska mycket får jag nog tycka. De lila nystanen (nystana/nystan?) är 100 grammare, det är de som skulle vara till den lila tröjan. Tröjan och det ljusa garnet är akryl, bomull och lin, också det inhandlat på 80-talet.
Om jag nu skriver här att jag ska skicka detta tänkte jag att jag förhoppningsvis äntligen får tummen ur och GÖR det också. Har ju tänkt och tjatat en del här på bloggen att jag vill göra detta. För hemma i mina skåp gör de sannerligen ingen nytta!
Vänta lite nu, har jag inte nåt mer som ligger och tar plats, måste gå och kolla...

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Bra jobbat.
Har lite i min ge iväg kasse också som bara ska packas, så jag vet precis hur det är.

Så lika vi är, skrattade gott åt ditt förra inlägg. Jag är likadan, så hittar jag påsar jag köpte i förra året som jag glömt och vad sätter jag vad och förgro, vad är det? :)

lotta söder om landsvägen sa...

Bra tips Malin ska genast rensa bland mina garner som bara ligger och tar en massa plats
Skönt att det finns andra som kan
göra nåt bra av mitt garn som inte
går ihop med mig och mina tankar

mary-ann sa...

ååhhh va jag minns mitt 80tal...med alla dessa acryl,mohair och borstade ullgarner...och stickade i dom allihop gjorde jag på tjocka stickor...*huva* bra att dina kommer till nytta!