söndag 18 juli 2010

Nytt projekt



Tror nog det är första gången jag stickar muscher, roligt :D
Har börjat sticka på en poncho med flätor och muscher. Jag tycker det är himla kul med flätor, spännande att se dem växa fram. Jag började leta efter en poncho i våras men fastnade inte ordentligt för någon. Mönster och garn till denna hittade jag på dagsutflykten till Tjörn och Orust. Garnet har jag sett förut och tyckte det såg så mysigt ut.












Jag stickar med stickor 6 och halsen kommer sen att stickas med nr. 5. Garnet är Marks & Kattens Eco Ull.

Ha det gott!


Maybe it´s the first time I´m knitting bobbles, they are funny :D
I have started to knit a poncho with cables and bobbles. I think it's much fun to knit cables. Started looking for a poncho in the spring but were not caught up properly for anyone. Pattern and yarn for this I found on the daytrip to Tjörn and Orust. I had seen the yarn before and thought it looked so cozy. I´m knitting with needle 8 (US) and the neck with 10 (US). The yarn is Marks & Kattens Eco Ull.
 
Have a nice day!

Inga kommentarer: