söndag 24 januari 2010

StickCafé

Nyss hemkommen från några timmars trevligt stickcafé. Vi var ca 30 damer i varierande åldrar som samlats i Vuxenskolans lokaler i Redbergsskolan. Det var tydligt att de flesta kände varandra sedan tidigare och caféet har varit igång under lång tid. Vi var ändå ganska många som var nya för dagen. I höstas såg jag att de hade detta stickcafé men kunde tyvärr inte gå då.

Det var härligt att lyssna till sorlet mellan damerna, sorlet om färdiga, pågående och framtida projekt. Jag tittade, klämde och kände på olika garner och fantastiska kreationer.
Stickcaféer är ett superbra forum där man kan träffa människor med samma intresse som sig själv. Man får nya ideér och njuter av färg och form. Trevligt prat och go fika medans mitt eget projekt tar form. Jag är glad att det just nu kommer så många nya träffmöjligheter inom stickningen.

Det är Sticknätet (via Hemslöjdskonsulenterna i Västra Götaland) som arrangerar dessa caféer i samarbete med Vuxenskolan och Stadsbiblioteket. Det kommer att vara ytterligare 7 träffar, även på Stadsbiblioteket och mitt favvofik i Botaniska trädgården. Jag ska definitiv försöka gå så många gånger som möjligt!

1 kommentar:

Odensvi sa...

Det låter jätteroligt! Jag skickade 4 hg vitt tvåtrådigt finullsgarn till Göteborg i torsdags. Det skulle till Miraallén. Tjejen som hjälpt till med vår hemsida ville ha lite mer av våra får.
Kram Stina